Black Betty

1,650.00

2019
Oil painting on board
Unique Piece
23 x 30.5 cm

Only 1 left in stock

Portrait-Danny-Heller

DANNY HELLER (Northridge, California, USA, 1982)

Heller earned a BA in Art, with an emphasis in painting and collage, from the University of California, Santa Barbara.

He has exhibited at major galleries and museums in the United States, including the George Billis Gallery (New York and Los Angeles) and the Laguna Art Museum, and his work has been featured in prestigious journals such as JuxtapozAmerican Art CollectorLA Weekly and the Spanish publication Arquitectura y diseño.

Having grown up in Los Angeles, where designer homes and cars abound, his work has gradually centred on mid-century American imagery, especially architecture.

Heller’s work displays an almost photographic realism and obsessive love of detail, proving beyond a doubt his talent for capturing the California colours, light and air as well as the most iconic shadows and corners of Los Angeles’s dark side.

Many of his pieces have made their way into prestigious collections, including those of the Long Beach Museum of Art, the Palm Springs Architecture and Design Center, and Fondation Colas in Paris.

 

Description

La encarnación del mal en el cuerpo de una mujer es tan vieja como la Historia misma. Puedes preguntárselo a la bíblica Eva, acusada de arruinar por si sola una existencia idílica que habría sido eterna, o a la griega Pandora, custodia de la caja que contenía todos los males de la humanidad, caja que por supuesto abrió esparciendo las calamidades por el mundo. ¡Malas, muy malas!

Desde entonces no hay en la cultura popular dioses, humanos, ni personajes más malvados que las malas malísimas. Grabadas a fuego en el inconsciente colectivo y mitificadas desde el principio de los tiempos por la religión, el teatro, la música, la literatura, el cómic y el cine… las malas se llevan, eso sí, el gato al agua provocándonos además de temor, admiración, fascinación, y atracción.

La Fiambrera Art Gallery celebra su aniversario y la llegada del nuevo año con una exposición colectiva en la que todos sus artistas participan con una obra original. Para esta ocasión, quinto aniversario de la galería, estos treinta artistas internacionales han reunido a algunas de las más perversas, las más temidas, las más odiadas… y también a las más molonas. Desde las más conocidas como Maléfica, Bette Davis, Cruela DeVille, o la Reina de Corazones, a las creadas para la ocasión por la calenturienta mente de nuestros artistas, ellas son las malas de la película. ¡Malas, muy malas!