Hipódromo de la Zarzuela

350.00

2020
Ink, markers and gouache on watercolor paper
Unique Piece
30 x 42 cm

 

Only 1 left in stock

curro suarezCURRO SUÁREZ (Barcelona, Spain, 1973)

Suárez has worked in advertising in Madrid since 1997. As an illustrator, he has created projects for Madrid Me Gusta (promotion of tourism and nightlife), BBVA, Mahou brewers, Coca-Cola and Vodafone, and he has also made forays into children’s illustration, television, music (for the band His Majesty the King, image of the Neu! Club, etc.), restaurant décor and other fields. He has illustrated covers for Visual magazine and the Club de Creativos newsletter and participated in several group exhibitions in Madrid.

He finds nature and the city equally inspiring, and his references include many different modern and contemporary legends like Chagall, Savignac and Jim Flora, the aesthetic and music of the 1950s, 60s and 70s, ethnic art, Charley Harper, Richard Scarry, Quentin Blake, Blue Note Records, Hatch Show Print and more, while always keeping an eye on the latest trends.

Suárez’s work is lively and colourful, exhibiting a preference for line drawing and a passion for architecture. When he turns away from inanimate structures to amuse himself with individuals or animals, his Eastern and Western sources of inspiration are always blended in a surrealistic atmosphere.

Description

Curro Suárez es un ilustrador de trazo muy personal, irregular y perfecto a la vez, con mucho gusto por el detalle, que reproduce en sus dibujos lo que mira a través de su cámara de fotos; sus paisajes urbanos recuerdan a los escenarios por los que corretean algunos dibujos animados de los años 60 y 70. Una mezcla perfecta de amor por la arquitectura, perspectiva académica, color y cultura popular.

El Hipódromo de La Zarzuela, es uno de los recintos más emblemáticos de la capital y un hito arquitectónico del racionalismo madrileño, no muy conocido puesto que se encuentra en las afueras de la ciudad, pero es un lugar selecto de ocio y restauración de gran tradición en Madrid que combina el disfrute de los espacios al aire libre del hipódromo, con la emoción de las carreras y las apuestas. Las gradas del Hipódromo de la Zarzuela, construído en los años 30 del siglo XX, están cubiertas por una ingrávida marquesina de hormigón armado que diseñó el ingeniero Eduardo Torroja, inspirado en valores “modernos” como la competitividad, el higienismo y la vida al aire libre, tan reivindicados por los artistas, los políticos y los intelectuales de la época. Su construcción se inició en 1935 para sustituir al Hipódromo de la Castellana y se paralizó por la Guerra Civil. Tras ésta las obras eran un montón de ruinas y se tuvo que acometer su reconstrucción que no se terminó hasta 1941.